O'zb  
 

Oxirgi sonda



Ko'p o'qilgan maqolalar



Dolzarb mavzu



Maqolalar arxivi

«    Iyul 2019   
Du Se Cho Pa Ju Sha Ya
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
07.05.2019

JAMOATCHILIK NAZORATI VEB-PORTALI ISHGA TUSHIRILDI

Milliy matbuot markazida Davlat soliq qo‘mitasi «Soliq-servis» davlat unitar korxonasi tomonidan amalga oshirilayotgan ishlar, call-markaz faoliyati, soliq ma’muriyatchiligi jarayoniga zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini keng joriy etish, yangi yaratilgan Jamoatchilik nazorati veb-portalining oziga xos xususiyatlariga bagishlangan matbuot anjumani otkazdi.

– Prezidentimizning 2018 yil 26 iyundagi Davlat soliq xizmati organlari faoliyatini tubdan takomillashtirish chora-tadbirlari togrisidagi qaroriga muvofiq Davlat soliq qomitasi huzurida Soliq-servis davlat unitar korxonasi va uning hududiy markazlari tashkil etildi, — deydi Davlat soliq qomitasi raisi orinbosari Hotambek Shokirov. Shu paytgacha tadbirkorlarni qiynab kelgan buxgalteriya hisobini oqilona yuritishda texnik jihatdan komaklashish, hisobotlar va deklaratsiyalarni elektron tayyorlash hamda topshirish, elektron hisobvaraq-fakturalarni yuritish qoidalarini orgatish Soliq-servis DUKning asosiy vazifalari hisoblanadi. Shuningdek, korxona soliq tolovchilarga sohadagi qonun hujjatlarini yetkazish, call-markaz maxsus servisi orqali aholiga axborot xizmatlarini korsatish bilan shugullanadi. Bundan kozlangan maqsad soliq tolovchilarning haqiqiy va ishonchli hamkori va maslahatchisi bolishni taminlashda davlat soliq qomitasiga yaqindan yordam berishdir.

Agar raqamlarga murojaat qiladigan bolsak, joriy yilning birinchi choragi davomida Soliq-servis va uning hududiy bolimlari tomonidan soliq tolovchilarga qariyb 240 mingdan ortiq xizmat korsatildi. Jumladan, 14 mingdan ortiq xizmatlar asosan soliq tolovchilarning soliq hisobotlarini qogoz shaklidan elektron shaklga kochirish va ularni soliq organlariga yuborish, 6700 holatda interaktiv xizmatlardan foydalanishda yordam berish masalasida, qariyb 2000 ga yaqin soliq tolovchini nazorat kassa mashinalarini royxatdan otkazish va royxatdan chiqarishda komaklashish masalasida, 50 mingdan ortiq xizmatlar yuridik va jismoniy shaxslarning murojaatlariga maslahat korinishida yordam korsatishdan iborat boldi. Shuningdek, Call-markaz maxsus servisida 30 nafar mutaxassis tomonidan soliq tolovchilarning savollariga 24 soat davomida uzluksiz javob berish xizmati olib borilyapti.

Call-markaz maxsus texnikalar, dasturiy mahsulotlar hamda mebellar bilan jihozlanib, zamonaviy talablarga javob beradigan shaklga keltirildi. Buning natijasida bir kunda qariyb 1000 qongiroqqa javob berish imkoniyati yaratildi.

Bugungi kunda soliq xizmati organlarida barcha davlat xizmatlarining 90 foizga yaqini elektron tarzda amalga oshirilmoqda.

Aholi va biznes uchun elektron davlat xizmatlari taqdim etilishini optimallashtirish, jahonning rivojlangan mamlakatlaridagi ilgor tajribani organish va soliq tolovchilarning taklif va mulohazalarini etiborga olgan holda my.soliq.uz portali ishlab chiqilib, ishga tushirilgan. Hozirda portal orqali 35 turda elektron xizmatlar korsatilmoqda. 20 interaktiv xizmat va 15 ta axborot xizmatlari faoliyati yolga qoyilgan.

Yangilik sifatida yana shuni aytish mumkinki, qomita tomonidan mobil ilova va my.soliq.uz portali orqali taqdim etilayotgan interaktiv xizmatlar bilan bir qatorda, Soliq sohasidagi jamoatchilik nazorati veb-portalini ham ishga tushirgan. Ushbu xizmatning asosiy mazmun-mohiyati shundan iboratki, fuqarolar xojalik yurituvchi subektlar tomonidan yol qoyilgan huquqbuzarliklar togrisida respublikaning istalgan hududidan turib, malumot berish mumkin. Ushbu masalaga masul bolgan xodimlardan iborat guruh zudlik bilan joyiga borib, muammoni hal qilish choralarini koradi.

Bu bir tomondan tadbirkorlarimiz ortasida istemolchilar huquqlarini poymol qilish, soliqdan qochish yoki shunga oxshagan qora yollardan foydalanib, oz faoliyatini yuritish kabi holatlarning oldini oladi. Natijada byudjetga qoshimcha mablag tushishi, tadbirkorlar esa rasman royxatdan otib, faoliyat yuritishi, qoshimcha ish orinlari yaratilishi uchun xizmat qiladi.

Shu bilan birga, matbuot anjumanida Davlat soliq qomitasi huzuridagi Soliq-servis DUK direktori orinbosari Jamshid Sultonov bugungi kunda korxona tomonidan amalga oshirilayotgan ishlar va Call-markaz faoliyati haqida yanada kengroq malumot berdi.

Call-markaz maxsus servisiga tushayotgan murojaatlarning tarkibi tahlil qilinganda, 21934 tasi yuridik shaxsdan, 12586 tasi jismoniy shaxsdan, 4584 tasi yakka tartibdagi tadbirkordan, 184 tasi fermer va dehqon xojaligidan, 689 tasi boshqa soliq tolovchilardan tushgani malum boldi.

Tadbirda jurnalistlar mavzu yuzasidan ozlarini qiziqtirgan savollar bilan murojaat qilishdi. Xususan, soliq tolovchilar malumotlari xavfsizligini taminlash, onlayn kassa apparatlarining amaliyotda qollanilishi va soliq tizimida joriy etilayotgan zamonaviy texnologiyalarning imkoniyatlari, yagona soliq tolovi, qoshilgan qiymat soligiga oid savollarga mutaxassislar atroflicha javob berdi.

Toshtemir XUDOYQULOV,

Ozbekiston ovozi muxbiri.


Fikr va mulohazalar

Spam bot protection (CAPTCHA)

Songgi yangiliklar: