O'zb  
 

Oxirgi sonda



Ko'p o'qilgan maqolalar



Dolzarb mavzu



Maqolalar arxivi

«    Fevral 2018   
Du Se Cho Pa Ju Sha Ya
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 1 2 3 4
23.01.2018

OZBEKISTON RESPUBLIKASI PREZIDENTINING FARMONIGA SHARH

O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining «2017-2021 yillarda Ozbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yonalishi boyicha Harakatlar strategiyasini Faol tadbirkorlik, innovatsion goyalar va texnologiyalarni qollab-quvvatlash yili»da amalga oshirishga oid Davlat dasturi togrisidagi Farmoniga

SHARH

Keyingi bir yilda Ozbekiston davlat hokimiyati va boshqaruvi tizimida keng kolamli ijobiy ozgarishlar roy berdi, bunda asosiy e’tibor fuqarolarning huquqlarini himoya qilish va aholi manfaatlarini amalda taminlashga qaratildi.

Inson manfaatlari — hamma narsadan ustun, Xalq davlat idoralariga emas, davlat idoralari xalqimizga xizmat qilishi kerak, degan ezgu goyalar Ozbekiston taraqqiyotining yangi bosqichida kozda tutilgan islohotlarni hayotga tatbiq etishning asosini tashkil qildi.

Harakatlar strategiyasini Xalq bilan muloqot va inson manfaatlari yilida amalga oshirishga oid Davlat dasturi doirasida davlat va jamiyat qurilishi tizimini sifat jihatidan yaxshilash, ijtimoiy-iqtisodiy soha, sud-huquq tizimini isloh qilish, vazmin va amaliy tashqi siyosat yuritishga qaratilgan qator aniq va amaliy chora-tadbirlar korildi.

Shu bilan birga, xalq bilan togridan-togri muloqot hamda davlat va jamiyat hayotining barcha sohalarida qilingan ishlarning tanqidiy tahlili joylarda aholi farovonligini oshirish va ishlar ahvolini tubdan yaxshilashga tosqinlik qilayotgan qator muammolar mavjudligini korsatdi.

Davlatimiz rahbari ozining 2017 yil 22 dekabr kuni parlamentga yollagan tarixiy Murojaatnomasida ham mavjud otkir muammolarga etibor qaratdi, ularni hal etishning aniq yollarini taklif qildi.

Shu munosabat bilan Harakatlar strategiyasini Faol tadbirkorlik, innovatsion goyalar va texnologiyalarni qollab-quvvatlash yilida amalga oshirishga oid Davlat dasturi (keyingi orinlarda Davlat dasturi deb yuritiladi) loyihasi ishlab chiqildi hamda 10-20 yanvar kunlari aholi ortasida keng va atroflicha muhokama qilindi.

Davlat dasturi loyihasini muhokama qilish davomida fuqarolardan 4,4 mingta taklif va sharh kelib tushdi, ulardan Davlat dasturini takomillashtirishda foydalanildi.

Ozbekiston Respublikasi Prezidentining joriy yil 22 yanvar kuni qabul qilingan Farmoni bilan Davlat dasturi tasdiqlanib, uning asosiy yonalishlari va uni amalga oshirishning birinchi navbatdagi chora-tadbirlari belgilandi.

Fuqarolardan kelib tushgan takliflarning aksariyatida korsatilgan dolzarb muammolarni hal qilishga oid alohida huquqiy normalar bevosita Farmonning ozida korsatilgan bolib, ularning ijrosini darhol taminlash shart ekani belgilandi.

Farmon bilan tadbirkorlik subyektlarining moliyaviy-xojalik faoliyatini tekshirish boyicha ikki yil muddatga moratoriy elon qilindi. Endilikda, Farmon elon qilingan kundan boshlab tadbirkorlik subyektlari nazorat qiluvchi organlarning tekshiruvlariga vaqt va resurs sarflamasdan oz faoliyatini xotirjam amalga oshirishlari mumkin.

Yana bir muhim yangilik vaqtincha yoki doimiy propiskasi bolmagan yoxud turar joyi boyicha hisobda turmagan fuqarolarni ishga olishga oid taqiq bekor qilinadi. Ushbu norma fuqarolarga mamlakatimizning istalgan hududida, ayniqsa, Toshkent shahri va Toshkent viloyatida ishga joylashishda hech qanday cheklovlarsiz oz salohiyatini royobga chiqarish imkonini beradi. Istiqbolli kadrlar qayerda doimiy yoki vaqtincha propiska qilingani, turar joyi boyicha hisobda turganidan qati nazar, poytaxt mintaqasida mehnat qila oladilar.

Oz navbatida, ish beruvchilar vaqtincha yoki doimiy propiskasi bolmagan yoxud turar joyi boyicha hisobdan otmagan fuqarolarni ishga olganliklari uchun javobgarlikdan ozod etiladi.

Davlat dasturi 5 bolimdan iborat. Davlat dasturi doirasida 37 ta qonun (Saylov kodeksi, Davlat xizmati togrisida, Shaxsiy malumotlarni himoya qilish togrisida, Nogironligi bolgan shaxslarning huquqlari togrisida, Fan togrisida, Innovatsion faoliyat togrisidagi va boshqalar)ni ishlab chiqish, 142 ta normativ-huquqiy hujjatni qabul qilish hamda turli sohalarni qamrab oladigan 52 ta amaliy chora-tadbirlarni amalga oshirish kozda tutilgan.

Davlat dasturining birinchi bolimi davlat va jamiyat qurilishi tizimini takomillashtirishga bagishlangan.

Shubhasiz, Davlat xizmati togrisidagi qonunning qabul qilinishi bu boradagi muhim qadam boladi. Ushbu hujjat, avvalo, davlat idoralarida xizmatni haqiqatdan nufuzli faoliyatga aylantiradi, davlat xizmatchilarining mehnat haqi va ijtimoiy himoyasi uchun munosib tizim shakllantiradi, yuklatilgan vazifalarning sifatli ijrosi uchun davlat xizmatchilarining javobgarligini oshiradi. Endilikda har bir davlat xizmatchisi egallab turgan lavozimga munosib ekanini har kuni isbotlashi shart.

Davlat funksiyalari va vakolatlarining amaldagi markazlashgan tizimiga barham beriladi. Birinchidan, hukumatning alohida funksiyalari, ayniqsa, litsenziyalash va ruxsat berish tartib-taomillari sohasidagi vazifalari vazirlik va idoralar hamda mahalliy davlat hokimiyati organlariga otkaziladi. Ikkinchidan, tegishli hududda davlat siyosatini amalga oshirish, fuqarolarning huquq va manfaatlarini taminlash uchun masul mansabdor shaxslar sifatida barcha darajadagi hokimlarning vakolatlari kengaytiriladi va mavqei mustahkamlanadi.

Bundan pirovard maqsad hokimlar hududlarning ijtimoiy-iqtisodiy taraqqiyotini yuksaltirish va aholi farovonligini oshirishni amalda taminlash imkonini beradigan real vakolatlarga ega bolishiga erishish.

Fuqarolarning davlatni boshqarishda ishtirok etishga bolgan huquqini royobga chiqarishning yangi mexanizmi sifatida elektron jamoaviy murojaat qilish petitsiya yollash tizimi joriy qilinadi. Ushbu tizim fuqarolarga davlat hokimiyatining vakillik organlariga aniq savollar qoyish imkonini beradi, ushbu organlar esa fuqarolarning malum soni tomonidan maqullangan murojaatlar yuzasidan chora korishi shart boladi.

Mazkur mexanizm tufayli faol fuqarolar va jamoat tashkilotlari turli muammolar yechimi boyicha tashabbus korsatishlari mumkin. Shu orqali Mamlakat hayotiga aloqador eng muhim qarorlar bevosita muloqot asosida qabul qilinadi, degan tamoyil amalda royobga chiqariladi.

Davlat dasturining navbatdagi muhim yonalishi qonun ustuvorligini taminlash va sud-huquq tizimini yanada isloh qilishdir.

2018-2021 yillarda jinoyat va jinoyat-protsessual qonunchiligini takomillashtirish boyicha konsepsiyani ishlab chiqish, shaxsni jinoiy javobgarlikka tortish muddatlarini qayta korib chiqish rejalashtirilgan. Jinoiy va mamuriy javobgarlikni liberallashtirish, protsessual normalarni takomillashtirish kozda tutilgan.

Dastlabki tergov ustidan sud nazoratini kuchaytirish uchun tintuv va telefon sozlashuvlarini eshitishga sanksiya berish vakolati sudga otkaziladi.

Inson huquqlari buzilishining oldini olish maqsadida tergov izolyatorlari va jazoni ijro etish muassasalari videokuzatuv vositalari bilan jihozlanadi.

Ichki ishlar organlari yol-patrul va patrul-post xizmatlarini ular fuqarolar bilan muomala qilayotganda foydalaniladigan video-fiksatorlar bilan taminlash kozda tutilgan bolib, bu nafaqat fuqarolar tomonidan huquqbuzarliklar sodir etilishi, balki tinchligimiz posbonlari tomonidan oz vazifasini suiistemol qilishi holatlarining ham oldini olishga xizmat qiladi.

Davlat dasturida propiska va pasport tizimini soddalashtirishga doir chora-tadbirlar ham kozda tutilgan. Xususan, Toshkent shahri va Toshkent viloyatida doimiy propiskasi bolmagan fuqarolar ikkilamchi bozorda kochmas mulk xarid qilish imkoniyatiga ega boladi.

Davlat dasturining uchinchi yonalishi iqtisodiyotni rivojlantirish va faol tadbirkorlikni qollab-quvvatlashga bagishlangan.

Iqtisodiyotni rivojlantirish va liberallashtirish sohasida ilgor goyalar, smart texnologiyalar va nou-xaularga asoslangan innovatsion taraqqiyotning yangi modeliga bosqichma-bosqich otish kozda tutilmoqda.

Venchur fondlar, venchur moliyalashtirishni tashkil etish va rivojlantirish uchun huquqiy asoslar, shuningdek, iqtisodiyotga innovatsiyalar va yangi texnologiyalar joriy etishni ragbatlantiruvchi mexanizmlar ishlab chiqiladi.

2023 yilning 1 yanvariga qadar venchur fondlar, yuqori texnologik startap-loyihalar, ilmiy-tadqiqot muassasalari, innovatsiya markazlari va loyiha-konstruktorlik byurolariga ozlarining yangi texnologiyalarini tadbirkorlarga sotish (foydalanish uchun taqdim etish)dan tushgan daromadlari boyicha soliq imtiyozlari taqdim etiladi.

Yer uchastkalari berishda shaffoflik va qonuniylikni taminlash maqsadida internet tarmogida elektron savdolar otkazishni joriy qilish rejalashtirilgan. Davlat aktivlarini elektron savdo maydonlari orqali sotish tizimini yaratish kozda tutilmoqda.

Banklar va bank faoliyatiga doir qonunchilik tubdan qayta korib chiqilib, sohada raqamli banking, internet-banking va boshqa zamonaviy texnologiyalar tatbiq etiladi.

Soliq va bojxona siyosatini takomillashtirish va optimallashtirish, soliq yukini kamaytirish, soliq va bojxona mamurchiligini soddalashtirish boyicha ishlar davom ettiriladi.

Turizm sohasini rivojlantirish, kirish turizmi va ichki turizmni rivojlantirishni ragbatlantirish, sayyohlar uchun mamuriy va viza bilan bogliq tartibotlarni soddalashtirishga alohida etibor qaratiladi.

Davlat dasturining keyingi bolimi ijtimoiy sohani rivojlantirishga bagishlangan.

Aholining munosib hayot kechirishi uchun zarur bolgan daromadlarni aniqlash boyicha istemol savatchasiga oid munosabatlarni huquqiy tartibga solish nazarda tutilgan. Hududlar kesimida istemol savatchasini hisobga olgan holda ish haqi, pensiya va boshqa ijtimoiy tolovlar miqdorini belgilash tizimiga bosqichma-bosqich otish moljallanmoqda.

Tibbiy yordam tizimini yanada takomillashtirish va tibbiy xizmat sifatini oshirish boyicha ishlar izchil davom ettiriladi. Sogliqni saqlash sohasiga aqlli tibbiyot tizimi, innovatsion texnologiyalarni joriy qilish kozda tutilmoqda.

Aholini arzon narxlardagi sifatli dori vositalari bilan taminlaydigan 2 mingta ijtimoiy dorixona tashkil etish rejalashtirilgan.

Aholi, ayniqsa, yosh oilalarning arzon uy-joyga bolgan ehtiyojini taminlash maqsadida 2018 yilda bunday uylarni qurish hajmi 1,5-2 barobar oshiriladi. Bu maqsadlar uchun 5 trillion 286 milliard som mablag yonaltiriladi.

Aholini telekommunikatsiya xizmatlari bilan toliq qamrab olish uchun chekka hududlarda 2000 kilometr optik tolali aloqa liniyalari tortish, internet tezligini 2,5 barobar oshirish va 4 mingdan ziyod mobil aloqa tayanch stansiyalarini ishga tushirish kozda tutilmoqda.

Davlat dasturining beshinchi yonalishi xavfsizlik, millatlararo totuvlik va diniy bagrikenglikni taminlash, vazmin, ozaro manfaatli va amaliy tashqi siyosat yuritish.

Xususan, xorijda yashayotgan va ishlayotgan yurtdoshlarimiz bilan hamkorlik qilish boyicha davlat siyosati konsepsiyasi ishlab chiqiladi va qabul qilinadi.

Ekstremistik goyalar tasiriga tushib qolgan fuqarolarni ijtimoiy reabilitatsiya qilish, bunday fuqarolarni soglom muhitga qaytarish tizimini takomillashtirish boyicha kompleks chora-tadbirlarni amalga oshirish rejalashtirilmoqda.

Diniy marifat tizimi qayta korib chiqilib, bu borada aholi, ayniqsa, yoshlar ortasida olib borilayotgan ishlar samaradorligi va tasirchanligi kuchaytiriladi.

Muxtasar aytganda, Davlat dasturida kozda tutilgan chora-tadbirlarni amalga oshirishga 13,5 trillion som va 1,3 milliard AQSh dollari yonaltiriladi.

Davlat dasturida kozda tutilgan chora-tadbirlarni amalga oshirish mamlakatimizning barqaror iqtisodiy rivojlanishini taminlash, aholi farovonligini amalda yuksaltirish va fuqarolarning hayot sifatini yaxshilashda muhim dasturilamal bolib xizmat qiladi.


Fikr va mulohazalar

Spam bot protection (CAPTCHA)

Songgi yangiliklar: