O'zb  
 

Oxirgi sonda



Ko'p o'qilgan maqolalar



Dolzarb mavzu



Maqolalar arxivi

«    Iyul 2019   
Du Se Cho Pa Ju Sha Ya
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
23.04.2019

HISOB PALATASI AXBOROTI TINGLANDI

Hisob palatasi tomonidan 2018 yilda o‘tkazilgan organish, korilgan choralar, amaliy yordamlar natijasida 234 514 nafar yuridik va 1 676 285 nafar jismoniy shaxslar, ya’ni soliq tolovchilar faoliyati bevosita tahlil qilindi. Davlat byudjetiga qoshimcha 4 721,9 mlrd. somlik daromad manbalari aniqlandi. 2018 yilda byudjetga rejalashtirilgan 9,1 trln. som qoshimcha manba hududlar boyicha 9,8 trln. somga (107,1 foiz) taminlandi.

Kecha quyi palatadagi Ozbekiston XDP fraksiyasi Hisob palatasining 2018 yildagi faoliyati hamda joriy yilgi rejalari bilan bogliq axborotini tingladi.

Takidlandiki, Prezident qaror va farmonlari asosida Hisob palatasi vazifalari kengaytirilib, tarkibida Oliy darajadagi tashriflar yakunlari boyicha erishilgan kelishuvlar ijrosini nazorat qilish va unga komaklashish hamda Strategik korxonalar ishtirokidagi investitsiya loyihalari ijrosini monitoring va nazorat qilish shobalari tashkil etildi. Mamuriy javobgarlik togrisidagi kodeksga 2 ta modda kiritilib, palataning qonuniy faoliyatiga tosqinlik qilish oqibatlari va mamuriy huquqbuzarlikni qayd etish borasidagi vakolatlari belgilab berildi. «Ozbekiston Respublikasi Hisob palatasi togrisida» qonun loyihasi ishlab chiqilib, parlamentga kiritildi.

Hisob palatasi tomonidan 2018 yilda otkazilgan organish, korilgan choralar, amaliy yordamlar natijasida 234 514 nafar yuridik va 1 676 285 nafar jismoniy shaxslar, yani soliq tolovchilar faoliyati bevosita tahlil qilindi. Davlat byudjetiga qoshimcha 4 721,9 mlrd. somlik daromad manbalari aniqlandi. 2018 yilda byudjetga rejalashtirilgan 9,1 trln. som qoshimcha manba hududlar boyicha 9,8 trln. somga (107,1%) taminlandi.

Byudjet tizimi byudjetlari shakllantirilishi va xarajat qismi ijro etilishini nazorat qilish tadbirlari davomida 1 196,8 mlrd. somlik va 74,2 mln. dollarlik noqonuniy, samarasiz xarajatlar, boshqa uslubiy xato va kamchiliklar aniqlandi. Ularning 101,5 mlrd. somlik qismi bartaraf etildi.

Prezident imzolagan 3151 hujjatdagi topshiriqlar ijrosi nazoratga olinib, 853 ta muammoli masala boyicha 264,5 mlrd. som, 52,1 mln. dollar va 3,6 mln. yevrolik mablaglar jalb qilindi. 68 tadbirkorlik subektiga yer maydonlari ajratilishida amaliy yordam korsatildi.

Oliy darajadagi tashriflar davomida imzolangan hujjatlar boyicha 121,5 mlrd. dollar qiymatdagi 3148 kelishuv va tadbirlar ijrosi yuzasidan nazorat ornatildi. Bevosita 14,0 mlrd. dollar qiymatdagi 257 ta investitsiya kelishuvlarini jadallashtirish choralari korildi. Umumiy qiymati 79,1 mlrd. dollar bolgan jami 12918 ta investitsiya loyihalari nazoratga olindi.

Hisobot yilida Hisob palatasiga yuklatilgan vazifa va topshiriqlar ijrosi boyicha otkazilgan tahlil va organishlar (audit) natijalari yuzasidan jami 180 ta, jumladan, Prezident Administratsiyasiga 138 ta, Vazirlar Mahkamasiga 15 ta, boshqa vazirlik va idoralarga 27 ta malumot, tahliliy materiallar kiritildi. Ular asosida 30 dan ortiq meyoriy-huquqiy hujjat va bayonnomalar qabul qilindi.

Byudjet kodeksining 167-moddasiga muvofiq Davlat byudjetining 2017 yilgi ijrosi togrisidagi hisoboti tashqi audit va baholashdan otkazildi. Mazkur tashqi audit Moliya vazirligi va uning gaznachiligi, Davlat soliq qomitasi, Davlat bojxona qomitasi hamda davlat maqsadli jamgarmalarining hisobotlaridagi malumotlarni tegishli byudjet hisob raqamlari boyicha haqiqatdagi tushumlar va xarajatlar bilan solishtirish orqali amalga oshirildi.

Tashqi audit va baholash natijalari Davlat byudjeti daromadlar qismining ijrosi taminlangani, xarajatlar Davlat byudjeti xarajatlarining iqtisodiy tasnifiga muvofiq holda aks ettirilgani bilan birgalikda alohida holatlar mavjudligini korsatdi. Audit davomida daromadlar va xarajatlar ijrosi boyicha jami 4 308,5 mlrd. somlik uslubiy xato va kamchiliklar aniqlandi.

Jumladan, byudjet tashkilotlari boyicha tarmoq, shtatlar va kontingentga doir rejaning bajarilishi togrisidagi hisobotni shakllantirishda elektron tizim mavjud emasligi sababli, hisobotda haqiqiy ish haqi xarajatlari 3 868,0 mlrd. somga orttirib korsatilgani malum boldi. Audit jarayonida aniqlangan holatlar boyicha hisobotlarga tuzatishlar kiritilishi taminlanib, Moliya vazirligi va davlat maqsadli jamgarmalariga tegishli korsatmalar taqdim etildi. Davlat byudjeti va davlat maqsadli jamgarmalari byudjetlarining 2017 yildagi ijrosi togrisidagi hisobotning tashqi auditi yakunlariga kora, Hisob palatasining xulosasi Vazirlar Mahkamasiga kiritildi.

Shu bilan birga, 2019 yil uchun Davlat byudjeti va davlat maqsadli jamgarmalari byudjetlari, shuningdek, soliq va byudjet siyosatining asosiy yonalishlari loyihasi Hisob palatasi tomonidan korib chiqilib, belgilangan tartibda hukumatga xulosa kiritildi. Byudjet loyihasini tayyorlashda bevosita ishtirok etib, 31 ta taklif Moliya vazirligiga yuborildi. Jumladan, 2019 yilgi byudjet daromadlari prognozi belgilanishida 5,2 trln. som soliq tushumlarining manbalari mavjud emasligi, 60,0 mlrd. som soliq va 143,0 mlrd. som bojxona tushumlari toliq hisobga olinmaganligi aniqlanib, qayta hisob-kitob qilinishi taminlandi.

2019 yilgi Davlat byudjeti loyihasini korib chiqish jarayonida Hisob palatasi tomonidan byudjet siyosatining asosiy yonalishlari boyicha kozda tutilmagan 3,0 trln. som mablaglarni byudjet hisobidan qoshimcha rejalashtirilishi taminlandi. Xususan, aholini arzon uy-joylar bilan taminlashga imtiyozli kredit liniyalari uchun davlat byudjetidan ajratiladigan maqsadli mablaglar miqdori 2 170,0 mlrd. somdan 2 978,1 mlrd. somga oshirildi.

Hisob palatasiga yuklatilgan asosiy vazifalar hamda alohida topshiriqlar ijrosi, xorijiy tajribani organish yuzasidan 2018 yilda 7 yonalishda amalga oshirilgan keng qamrovli ishlar hamda ularning natijalari xususida atroflicha malumot berildi. Belgilangan vazifalar hamda vakolatlardan kelib chiqib, joriy yilda ham ularni davom ettirish kozda tutilgani takidlandi. Deputatlar har bir yonalish boyicha ozlarini qiziqtirgan savollarga javob olishdi. Hisob palatasi ishining ochiqligi, shaffofligini taminlash, davlat byudjeti loyihasini tayyorlashda barcha darajadagi deputatlik korpuslari va siyosiy partiyalar rolini oshirish va boshqa masalalarda fikr almashildi.

Fraksiya yigilishida, shuningdek, qator qonun loyihalari ham korib chiqildi. Xususan, Qishloq xojaligiga moljallanmagan yerlarni xususiylashtirish haqidagi qonun loyihasi qizgin bahs-munozaraga sabab boldi. Deputatlar bunday yerlarning turi kopligi, ularning qay birini xususiylashtirish mumkinligi, soliq hamda boshqa masalalarda savollar berdi. Har bir kichik jihat ham loyihada inobatga olinishi lozimligi, uni toldirish, takomillashtirish yuzasidan taklif va mulohazalar bildirildi.


Fikr va mulohazalar

Spam bot protection (CAPTCHA)

Songgi yangiliklar: